OŠ Vladimira Nazora iz Neviđana (otok Pašman) s projektom drugog razreda:
“Na putu do dućana koš mi je dobra strana”
Voditelj: Emanuel Perišić, učenik drugog razreda
Mentorica: Ivana Medić, učiteljica drugog razreda
1. nagrada za 2.razred OŠ Vladimira Nazora iz Neviđana!
Ciljevi i svrha projekta: Osvijestiti i educirati učenike o važnosti pravilnog zbrinjavanja otpada, te motivirati sve uključene u projekt na razmišljanje o njihovom budućem doprinosu na ovu temu.
Rezultati projekta:
1. Postavljene kante
U selu su postavljene dvije kante za otpad.
2. Suradnja s lokalnom zajednicom
Lokalna zajednica je ovim projektom dobila jasniji uvid u načine rada škole i na taj način i sama dobila ideju kako nam pomoći i sudjelovati.
3. Ekologija u nastavi
Učenici i učiteljice su kroz projekt uvidjeli da je ekologija tema koja se može integrirati u gotovo svaku nastavnu jedinicu. Projekt se provlačio kroz neposredno odgojno-obrazovni rad na nastavi hrvatskog jezika (napisana priča s likovima Bio i Eko, prezentiranje projekta popraćeno ppt prezentacijom, dramatizacija priče, obrada nastavnih jedinica Obavijesti i Izvještavanja o obavljenom zadatku na temu projekta itd.), likovne kulture (izrada slikovnice, crteži za sve koji su pridonijeli projektu kao nagrada), tjelesne i zdravstvene kulture (igre s motivacijskim pričama na temu ekologije), matematike (motivacijski dio sata baziran na temu projekta, eko zadaci itd.)
4. Uključenost škole
Svi učenici i gotovo svi učitelji u školi su na razne načine pratili rad i sudjelovali u projektu, pokazali zadovoljstvo i želju za suradnjom.
5. Mediji
Obavijesti o fazama projekta na web stranici naše škole:
1.)http://os-vnazor-nevidjane.skole.hr/? ... 05&mshow=290#mod_news
2.)http://os-vnazor-nevidjane.skole.hr/? ... 10&mshow=290#mod_news
Materijali:
-ppt prezentacija za učenike razredne nastave
-ppt prezentacija za učenike predmetne nastave
-snimke s predstavljanje projekta učenicima razredne nastave
-snimke s predstavljanje projekta učenicima predmete nastave
(ovi materijali su poslani poštom na CD-u)
Neke od fotografija projekta možete pogledati ovdje.
2. NAGRADA; tablet računala za cijeli razred i mentoricu pripala je:
OŠ Bukovac iz Zagreba s projektom 8.D razreda:
“Zaštita barske kornjače”
Voditelj: Vinko Michael Dodig
Mentorica: Gordana Žepec, prof.
Dodjela 2. nagrade 8.d razredu!
Cilj: istražiti utjecaj invazivne vrste (crvenouhe kornjače) na brojnost i opstanak autohtone vrste barske kornjače na III. maksimirskom jezeru.
Svrha: upozoriti javnost na opasnost od puštanja crvenouhe kornjače u marsimirska jezera.
Rezultati projekta:
1. Prebrojavanjem jedinki kornjača (dalekozorom) na III. maksimirskom jezeru utvrdili smo da je na jednu barsku kornjaču prebrojano 72 crvenouhe kornjače.
2. Metodom po Schnabelu procijenili smo da su od ukupno 92 ulovljene jedinke 4 bile barske kornjače. Iz dobivenih rezultata vidljivo je da su crvenouhe kornjače dominantne. Crvenouhe kornjače veće su, agresivnije, lakše dolaze do hrane i potiskuju našu autohtonu barsku kornjaču.
3. Omjer spolova:
Na III. maksimirskom jezeru u uzorku ulovljenih jedinki crvenouhe kornjače 80% su ženske jedinke.Na III. maksimirskom jezeru u uzorku ulovljenih jedinki barske kornjače 100% su muške jedinke. Iz omjera spolova vidljivo je da kod crvenouhih kornjača prevladavaju ženske jedinke, a kod barskih muške.
4. Omjer veličine oklopa:
Podaci o srednjoj veličini oklopa pokazuju da je prosječna veličina oklopa crvenouhe kornjače19.2 cm, a barske10.96 cm. Vidljivo je da su crvenouhe kornjače veće od barskih kornjača.
Neke od fotografija projekta pogledajte ovdje.
3. NAGRADA; Emmezeta poklon bonovi u vrijednosti od 300kn za cijeli razred i mentoricu pripala je:
OŠ Vladimir Nazor iz Komletinaca s projektom 8. razreda:
“Stare voćke moga kraja”
Voditeljica: Tea Gušić
Mentorica: Katica Novoselac, prof.
Vesli osmaši s 3. nagradom!
Ciljevi i svrha projekta: Krajnja svrha projekta jest posaditi sadnice starih sorata voća i time pridonijeti očuvanju lokalne bioraznolikosti. Postizanjem ove svrhe ostvareni su i ciljevi projekta:
- očuvanje raznolikosti voćnih vrsta i sorata
- stjecanje vještine izrade voćnih sadnica
- razvijanje svijesti o važnosti očuvanja okoliša i lokalne bioraznolikosti
poticanje timskoga rada i razvijanje vještina potrebnih za realizaciju takvoga načina rada
Rezultati:
1.Utvrđivanje postojanja starih sorata voća na području mjesta Komletinci. (Metodom anketiranja utvrdili smo da mještani Komletinaca znaju vrlo malo o starim sortama voća, da više od polovice domaćinstava nema staru voćku ili da to ne zna, ali i da veliki dio mještana želi posaditi sadnicu stare sorte voća) (Slika 1 i Grafički prikaz ankete u prilogu)2. Obnova i očuvanje starih vrsta voćaka lokalne sredine. (Posadili smo 30 sadnica starih sorata, od kojih smo 26 sami proizveli raznim postupcima razmnožavanja voćaka, a 4 smo sadnice dobili na poklon od rasadnika Stare hrvatske voćke iz Rasinja koji su time dali potporu našem projektu) (Slika 3)3. Stjecanje vještine razmnožavanja voćaka(Kroz četiri radionice razmnožavanja voćaka, koje su nam održali mještani koji se dugo godina bave razmnožavanjem voćaka, stekli smo osnovne vještine kalemljenja, okuliranja i čipiranja. Svaki je učenik samostalno proizveo jednu sadnicu u posadio je kod svoje kuće.) (Slike 3 – 9)
4. Stekli smo osnovna znanja o starim voćkama i preuzeli smo aktivnu ulogu u zaštiti okoliša i prirode. (Sudjelovali smo na predavanju o načinima razmnožavanja voćaka, samostalnim smo istraživanjima saznali puno podataka o starim sortama i njihovoj važnosti za očuvanje bioraznolikosti, vodili smo svoje dnevnike o stečenim spoznajama i iskustvima i sadnjom proizvedenih sadnica aktivno se uključili u očuvanje bioraznolikosti) (Slike 10 – 11)
Neke od fotografija su ovdje.
NAPOMENA: Ciljevi i svrha projekta kao i rezultati navedeni su točno onako kako su navedeni u Prijavnicama 2!
U 15 najboljih ušli su i ovi projekti (navedeni abecednim redoslijedom):
1. Biciklom po planeti Zemlja! Jer, 2 kotača su (uglavnom) dovoljna - OŠ Dragutin Domjanić, Zagreb
2. Dabar u Đurinovcu - OŠ Visoko, Visoko
3. Dobro je znati kako okoliš čuvati - OŠ Ante Starčevića Viljevo, Viljevo
4. Edukacija učenika, roditelja i ostalog stanovništva o biološkoj raznolikosti Kustošije -
OŠ Kustošija, Zagreb
5. Istraživanje i uređenje Novačkog vrela - OŠ Josipdol, Josipdol
6. OTPADNIK (OTPAD NIje u Karlovcu) - OŠ Gabrik, Karlovac
7. Pet za PET!- OŠ Hrvatski sokol, Podravski Podgajci
8. Praćenje invazivne alge Caulerpe racemose oko Poreča - OŠ Poreč, Poreč
9. Recikliranjem sačuvajmo okoliš i pomognimo ljudima u potrebi - OŠ kralja Tomislava,
Našice
10. Rijeka Vuka – prvi najniži stupanj onečišćenja. je li to uistinu tako? - OŠ Antuna
Bauera, Vukovar
11. Šišmiš - moj prijatelj- OŠ Podturen, Podturen
12. Zebra za žabe - OŠ Gornji Mihaljevec, Macinec
Čestitamo svima, hvala vam što ste sudjelovali u našem nagradnom natječajte te vas pozivamo da se uključite i sljedeće godine!