Zašto moramo piti 8 čaša vode dnevno?

Datum 15.5.2012. | Tema: Zdravlje i prehrana

Voda (Foto: Free Digital Photos)Voda je ključna za zdravlje organizma, čini oko 60 posto težine odrasle osobe. Uglavnom se pohranjuje u koži i krvi. Gubitkom vode u organizmu krv se počinje zgušnjavati, a gubitak od samo 2% dovoljan je da dođe do osjećaja sveopćeg umora. Kod gubitka tekućine od 4% javljaju se glavobolja i mišićni umor, a gubitak od 10-15% volumena vode u organizmu završava smrću.


Voda je važna i za mehaniku ljudskog tijela. Tijelo ne može raditi bez nje, kao što se auto ne može pokrenuti bez plina ili nafte. U stvari, sve stanice i organi koji čine naš organizam ovise o vodi za svoje funkcioniranje.

 

Neke od uloga vode u našem organizmu:


- sredstvo je u kojem se odvijaju svi metabolički procesi (razgradnja šećera, masti i bjelančevina)
- osnova je za stvaranje sline i želučanih sokova te tako pomaže pravilnu probavu hrane
- u krvi pomaže pri transportu hranjivih tvari i kisika prema svim stanicama organizma
- pomaže u problemima zatvora tako što pomiče hranu kroz probavni trakt, a time i uklanjanju otpada. Zbog toga je najbolje detoksikacijsko sredstvo
- dok prolazi kroz bubrege voda otapa otrovne tvari i omogućuje stvaranje dovoljnih količina mokraće kako bi se održala tjelesna kemijska ravnoteža
- u tjelesnim tekućinama pomaže u podmazivanju te održava elastičnost organa i tkiva.
- stvara tekućinu koja okružuje zglobove
- zrak koji udišemo mora biti ispunjen vodom prije ulaska u pluća – prema tome, ni disati ne možemo bez vode
- regulira tjelesnu temperaturu pa je zadužena za hlađenje i zagrijavanje tijela
- ima ulogu u zaštiti od bolesti. Osam čaša vode dnevno smanjuje rizik za rak debelog crijeva za 45%, a rak mokraćnog mjehura za 50%.

 Mozak (moždano tkivo), točnije sivu masu i krv čini 85% vode, mišićne stanice se sastoje od 70 - 75 % vode, čak i zube čini 10% vode. Zbog toga što dnevno izgubimo oko 2 do 2,5 litre vode (u izdahnutom zraku oko pola litre, mokraćom oko litru i pol te izmetom i znojem pola litre pa i više) to je potrebno nadoknaditi vodom iz hrane i pića. Kako hranom nadoknađujemo manje od litre vode, dnevno je potrebno popiti još barem 6-8 čaša vode kako bi naš organizam ostao u ravnoteži.

Naslovna fotografija: FreeDigitalPhotos.net





Ovaj članak dolazi sa Bioteka
http://www.bioteka.hr

URL za ovaj članak je:
http://www.bioteka.hr/modules/covjek/article.php?storyid=17