Počela je nova školska godina! Koliko ona god izazovna i neizvjesna bila, nadamo se da ćemo je provesti u što mirnijem i sigurnijem okruženju. Kao i proteklih 9 godina, školsku godinu 2020./21. ponovno prate naizbježne Biotekine STEM radionice koje se ove godine odvijaju uz mnogo novosti! Doznajte više!
Ako još niste upoznati s pojmom STEM-a ili se želite dodatno informirati, STEM edukacija obuhvaća učenje i povezivanje istovremeno četiri discipline (prirodne znanosti, informatika, inženjerstvo i matematika) dok se radi na rješenju jednog zadatka. Dakle, STEM nije samo robotika ili programiranje, već djeca trebaju koristiti znanja iz više područja kako bi riješila neki izazov. S gotovo desetogodišnjim iskustvom na području STEM edukacije o STEM radionicama pisali smo u ovom članku. Na Biotekinim STEM radionicama djeca samostalno izvode pokuse pri čemu ih potičemo i razvijamo njihova razmišljanja izvan okvira klasičnog načina obrazovanja. Općenito nam je jako važno razgovarati s djecom i poslušati njihova iskustva i priče, ali ih i potaknuti da uče kako kritički i analitički misliti, da razumiju procese (a ne štrebaju činjenice) i iskuse da strpljivim radom (koji ponekad stvarno nije lagan) mogu doći do uspješnih rezultata. Obožavamo pitanja koja počinju sa „zašto" i „kako", a dječje ideje da se nešto napravi drugačije, uvijek su dobrodošle! Veselimo se s njima kad jedva čekaju otkriti rezultate, a gotovo je pravilo da žele ostati duže na radionicama jer imaju ideju što bi još mogli napraviti. STEM radionice odvijaju se na mjesečnoj razini, a na radionice djeca mogu ići jedan ili više mjeseci ili pak tijekom cijele školske godine, ovisno o željama vašeg djeteta.
Djeca kroz STEM radionice:- razvijaju vještine rješavanja složenih zadataka i izazove - vježbaju strpljivost i preciznost pri radu, kritičko promišljanje i zaključivanje te će s vremenom razvijati proaktivan stav pri traženju rješenja - vježbaju razmišljanje izvan okvira i razvijaju maštovitost - upoznaju se sa znanstvenim radom (od pretpostavke do zaključka) koji je važan za sve poslove na području prirodnih ili društvenih znanosti - razmišljaju i povezuju znanja kroz zabavne pokuse i radionice - ne štrebaju činjenice, nego razumiju procese ili sustave - slobodno izražavaju svoja mišljenja ili ideje - timski rade s vršnjacima
Na STEM radionicama djeca će:- napraviti više od 30 samostalno provedenih pokusa iz područja biologije (botanika, zoologija, antropologija, ekologija), kemije, zaštite okoliša, geologije i paleontologije, inženjerstva te će se upoznati s robotikom, osnovama programiranja, održivog razvoja, gospodarenja otpadom itd. - rukovati s različitim i raznolikim laboratorijskim priborom (epruvete, kapaljke, menzure, kemikalije, tarionici, Petrijeve posude, vage) mikroskopima, didaktičkim igrama, materijalima za uzorkovanje, mrežicama, terarijima, slikovnim rječnicima, LEGO edukativnim materijalima, različitim repromaterijalima, tabletima, računalima itd. - naučiti izražavati svoje mišljenje, ideje te raditi u timu - pronaći nove prijatelje :)
|