Cvjetaju─çe stablo: dobre vibracije
Autor Matea Jarak 17.8.2016. ( 612 pro─Źitano ) ─îlanci istog autora

Sirdavidia solannona (en.wikipedia.org, Thomas L.P. Couvreur)Znanstvenicima koji su istra┼żili cijelo podru─Źje Nacionalnog parka Monts de Cristal, ova je biljka stajala na svega par metara od glavne ceste, njima ispred nosa.

Latinsko ime: Sirdavidia solannona

Lokacija: Gabon

Znanstvenicima koji su istra┼żili cijelo podru─Źje Nacionalnog parka Monts de Cristal, ova je biljka stajala na svega par metara od glavne ceste, njima ispred nosa. Ta mala bilj─Źica visoka oko 6 metara i široka svega 10 cm jednostavno se sakrila me─Ĺu divovskim susjedima koji ju okru┼żuju. Vrsta je toliko razli─Źita od ostalih vrsta koje pripadaju obitelji Annonaceae, što morfološki što na molekularnoj razini, da su je znanstvenici smjestili u zaseban rod. Najbli┼żi srodnik ove vrste raste u Tanzaniji u Africi 3000 km daleko te tako─Ĺer spada u rod koji ima samo jednu vrstu, Mwasumbia (Mwasumbia alba). Zanimljivo je da cvijet novootkrivene biljke nalikuje na cvijet kakvog nalazimo kod porodice Solenaceae kojoj pripadaju raj─Źica i krumpir, ─Źiji cvjetovi imaju poseban na─Źin oprašivanja. Ove biljke imaju zaobljene stapke koje nose prašnike i tu─Źke i koje im omogu─çuju da kukac vibracijama svojih krila raznosi pelud. Ukoliko se doka┼że takav na─Źin prijenosa peludi, ova vrsta bi mogla biti prvi primjer rane konvergentne evolucije.

Kako izgleda takvo oprašivanje pogledajte na videu