Ptice ne vole buku
Autor Vedrana Pištelek 08.11.2013. ( 1620 pročitano ) Članci istog autora

Žuta sjeničica ( Foto: Flickr)Čovjek mijenja okolinu u kojoj živi dok joj se životinje prilagođavaju. Ako se ne mogu prilagoditi, odlaze. Upravo to se događa s pticama koje se udaljuju od prometnica. Znanstvenici u SAD-u htjeli su provjeriti jesu li problem sama vozila ili buka koju stvaraju.

Istraživači sa sveučilišta iz države Idaho napravili su 'fantomsku cestu' na mjestu gdje se ptice selice odmaraju tijekom svog puta. Rasporedili su 15 zvučnika po krošnjama drveća i puštali zvukove prometa četiri dana nakon čega bi slijedila četiri dana tišine. Potom su prebrojali ptice na tri odabrana mjesta iz blizine zvučnika te na tri odabrana mjesta odakle se buka nije mogla čuti.

Kugara ( Foto: Flickr)Rezultati su pokazali puno manji broj ptica na mjestima gdje su zvučnici radili. Dvije vrste ptica, kugara (fotografija desno) i žuta sjeničica (naslovna fotografija) su u potpuno izbjegavale bučna mjesta dok je jednoj vrsti zebe čak više odgovarala buka od tišine.

Buka moža naškoditi pticama tako što im može ometati komunikaciju svojom frekvencijom pa se ptice međusobno neće čuti. Osim toga, može prigušiti zvukove koje stvaraju grabežljivci pa će ptice više vremena potrošiti na pregledavanje okoline nego na potragu za hranom. Ovo potonje osobito pogađa ptice selice koje neće izdržati put ne nađu li dovoljno hrane.

S druge strane, selice mogu promijeniti odmaralište dok stanarice ne vole mijenjati svoje stanište pa ih buka prometa više pogađa. Znanstvenici su pesimistično zaključili da možda ni selice niti stanarice neće moći pronaći tiho mjesto za život s obzirom na širenje naseljenih područja, a samim time i širenje mreže prometnica.

Izvor: Sciencenews.org

Ocjena: 10.00 (1 glas) - Ocijeni vijest -

Stranica pripremna za print Pošalji članak prijatelju Napravi pdf od članka Prethodni članak Sljedeći članak
Komentari su vlasništvo autora. Bioteka.hr ne odgovara za sadržaj u komentarima.