Home Biopojmovnik Z Biopojmovnik
Pretraži po slovu
Sve | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Ostalo

Z

Trenutno imamo: 6 unosi koji počinju sa ovim slovom.

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZADRUŽNE ŽIVOTINJE

ZADRUŽNE ŽIVOTINJE - žive u zajednicama koje im omogućuju lakše preživljavanje. Razlikujemo više različitih zajednica združenih životinja: čopor, krdo, plova, jato i roj. Ako želiš sam istražiti više o zajednicama životinja posjeti link.

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZIGODAKTILNA STOPALA

ZIGODAKTILNA STOPALA imaju dva prsta okrenuta prema naprijed i dva prsta okrenuta prema natrag (primjer su ptice iz porodice djetlovki (Picidae)).

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZIGOTA

ZIGOTA – diploidna stanica nastala spajanjem različitih haploidnih spolnih stanica odnosno oplodnjom ženske gamete muškom gametom. Zigota se može razvijati u novi organizam odmah ili nakon određenog razdoblja mirovanja. Diploidna, znači da sadrži dva seta kromosoma. Što to zapravo predstavlja opisat ćemo na primjeru čovjeka. Oplodnjom jajne stanice spermijem stopi se set majčinih kromosoma, kojih u jajnoj stanici ima 23, s očevim setom kromosoma, kojih u spermiju ima također 23. Tako nastaje diploidna zigota koja ima konačni broj od 46 kromosoma, koliko ih svaka tjelesna stanica čovjeka ima.

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZOOFILIJA

ZOOFILIJA – oprašivanje kod biljaka uz pomoć životinja. Najpoznatiji primjer su kukci koji sakupljaju nektar na cvjetovima biljaka prilikom čega slučajno sakupljaju i pelud. Kako lete od biljke do biljke, tako prenose pelud i oprašuju biljke iste vrste. Oprašivanje mogu vršiti i neke druge životinje (npr. stabla baobaba oprašuju šišmiši).

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZOOHORIJA

ZOOHORIJA – rasprostranjivanje plodova, sjemenki ili spora biljaka uz pomoć životinja. Ornitohorija je rasprostranjivanje uz pomoć ptica, mirmekohorija je rasprostranjivanje uz pomoć mrava, a antropohorija je rasprostranjivanje uz pomoć ljudi.

Isprintaj Pošalji pojam prijatelju ZOONOZE

ZOONOZE predstavljaju skupinu zaraznih bolesti, zajedničkih ljudima i pojedinim životinjskim vrstama, koje se mogu prenositi sa životinja na ljude i obratno. Uzročnici zoonoza se prvenstveno nalaze među životinjama, ali se pod određenim okolnostima mogu prenijeti i na čovjeka. Izvori širenja zoonoza mogu biti i domaće i divlje životinje.

Korisničko ime: