Predstavljamo Biotekino Drvo ┼żivota!
Autor Barbara Milutinovi─ç 01.2.2014. ( 4283 pro─Źitano ) ─îlanci istog autora

Prva skica

Dragi ─Źitatelji, s ponosom najavljujemo da je Biotekin vrt postao bogatiji za jedno sasvim posebno drvo, nikad vi─Ĺeno na ovim prostorima!

Upoznajte Interaktivno drvo ┼żivota!

Kao i na cijelom Biotekinom portalu, edukativni ─Źlanci u kategoriji Evolucija poredani su po datumu objavljivanja tako da je najnoviji ─Źlanak uvijek prvi na ljestvici. Me─Ĺutim, puno razumljivije bilo bi pregledavati ─Źlanke o evoluciji ┼żivota po vremenskom slijedu, od nastanka svemira, preko nastanka prvih stanica, do evolucije raznih skupina ┼żivotinja i biljaka.

Interaktivno drvo ┼żivota ima upravo tu funkciju, ono povezuje edukativne ─Źlanke tako da su oni vizualno smješteni na drvetu i poredani kronološki, prema vremenskom slijedu.

Drvo mo┼żete pogledati i istra┼żiti ovdje.

Nadamo se da ─çe vam se svidjeti ovaj novi na─Źin istra┼żivanja evolucije!

Zašto uop─çe Drvo ┼żivota?

Prikazivanje nastanka, odnosno evolucije, odre─Ĺenih vrsta vrlo se ─Źesto prikazuje koriste─çi nekakvo stablo (drvo ┼żivota). Razlog tomu je jednostavan, drvo ima puno grana iz kojih proizlaze manje grane i na kraju gran─Źice. Upravo tako nekako izgledala je i evolucija ┼żivota. Sjetimo se, davno u pretkambriju prije otprilike 3,5 milijarda godina, nastali su oblici sli─Źni stanici (predstani─Źni oblici), a zatim i prave stanice (modrozelene bakterije, a nešto kasnije i prava eukariotska stanica kao što je naša stanica). Probajmo zamisliti da se ┼żivot od tog trenutka razvijao sli─Źno kao što se drvo grana, iz jedne grane narasla je druga, iz jedne vrste ┼żivotinja, nastala je druga vrsta ┼żivotinja.

Sli─Źno tome, i nama je drvo poslu┼żilo kao inspiracija za logi─Źno prikazivanje edukativnih ─Źlanaka iz kategorije Evolucija. "Najstariji" ─Źlanci (oni koji prikazuju najranije doga─Ĺaje u evoluciji ┼żivota) postavljeni su u korijenu drveta, a "noviji" razbacani su po krošnji ovisno kojem geološkom dobu pripadaju.

*Drvo je napravljeno uz nov─Źanu podršku Europskog društva za evolucijsku biologiju, ESEB (www.eseb.org). Puno hvala!

Ocjena: 10.00 (1 glas) - Ocijeni vijest -

Tagovi: ┼żivota   drvo   skala   geolo┼íka   vremena

02.2.2017. - Sve boje fosila zmije
22.8.2016. - Novi primat: mali majmun─Źi─ç s velikom ulogom
12.8.2016. - Hominin: Novi ro─Ĺak na obiteljskom stablu ─Źovjeka
01.2.2014. - Predstavljamo Biotekino Drvo ┼żivota!
01.12.2013. - Zašto su neki ljudi druge boje?
11.11.2013. - Otkriveni zanimljivi fosili ┼żivotinja!
24.10.2013. - Prve šume uzrokovale su veliko izumiranje - u moru!
03.10.2013. - Evolucija sporofita i gametofita
08.9.2013. - Kako su biljke ÔÇ×otkrileÔÇť sjemenku - Evolucija golosjemenja─Źa
07.8.2013. - Dinosaur velikog nosa!